I och med kampanjen kommer allmänheten att få en inblick i hur det är att arbeta på en ubåt, som cybersoldat och i ett specialförband och hur det går att kombinera med ett familjeliv.
– Målet är att ge en ökad förståelse för både kända och okända militära förmågor och de människor i Försvarsmakten som tillsammans bidrar till Sveriges säkerhet, säger Johan Landeström, marknadschef vid ledningsstabens kommunikationsavdelning.
Målgruppen för kampanjen är den breda allmänheten och syftet är att fortsätta bidra till den positiva utvecklingen av allmänhetens förtroende och intresse för vad Försvarsmakten gör. Budskapet är att medborgarna ska kunna känna sig trygga trots att situationen i omvärlden är osäker.
– När ett globalt osäkert säkerhetsläge, pandemier och en stegrande klimatkris gör utvecklingen i världen snabb och oförutsägbar vill vi påminna om allt Försvarsmakten gör, året runt och precis just nu för att du och jag ska få leva i fred, säger Johan Landeström.